inspitatiereis - Reisverslagen van Transitiereizen - WaarBenJij.nu inspitatiereis - Reisverslagen van Transitiereizen - WaarBenJij.nu
inspitatiereis

inspiratiereizen – over een nieuw tijdperk en een duurzame samenleving

Wat gebeurt er?
We leven in een fantastische tijd. Het digitale tijdperk, waarin technologie een belangrijke rol speelt, maakt dat we steeds meer met elkaar in verbinding staan, waardoor we een duurzame samenleving kunnen vormgeven. Een samenleving die anders met economie omgaat. Er ontstaat een informele economie van burgers onderling, een economie op basis van overvloed in plaats van schaarste. Er ontstaat een hybride overheid, bedrijven gaan extensief organiseren, krachten bundelen en samenwerken. Steeds meer mensen voelen zich verantwoordelijk voor economische, ecologische én sociale waarden. Geld speelt nog altijd een belangrijke rol, maar is niet meer het enige waarvoor we willen werken

Als je wilt kunnen we je hier meer over vertellen. We weten veel van transitie, complexiteit en systeemverandering. We kunnen onze verhalen toespitsen op transities in de zorg, energiesector, voedselindustrie, onderwijs, de bouw, etc. We kunnen vertellen over de overheid en de noodzaak om zich aan te passen, burgerparticipatie, nieuwe verdienmodellen, netwerksamenleving, communities of practice, etc.

Wie zijn ermee bezig?
Als je wilt kunnen we je in contact brengen met mensen en organisaties die hiermee bezig zijn. Mensen die al werken in de nieuwe economie en duurzame samenleving. Mensen die net als wij aan het pionieren zijn. Mensen uit je eigen omgeving, eigen werkveld. Burgers, bestuurders, ondernemers. Deze mensen uit je eigen omgeving kunnen je nog veel beter dan wij vertellen wat je zou kunnen doen om zelf de overstap te maken. Hoe ze jou en je organisatie zien. Waar ze behoefte aan hebben. Wat hun kracht is. Hoe ze werken.

Onze inspiratiereizen brengen je naar de haven ‘’overzicht’’. We komen langs, praten je team bij, geven presentaties. Ook kunnen we samen op stap gaan en je eigen omgeving gaan verkennen. We organiseren excursies voor gemeenteraden, bedrijven, verenigingen en organisaties. We vullen dat samen met jou en met aandacht in.

Aan het eind van deze reis weet je of er voor jou kansen liggen in de nieuwe economie en duurzame samenleving. Je kunt kiezen of je verder op reis wilt.

Wil je alvast zelf een beetje op avontuur? Dat kan. Klik dan maar eens door onze inspiratiereisgids op www.pinterest.com/transitiereizen. Als je meer wilt weten of precies wilt weten wat er in jouw omgeving gebeurt, neem dan contact met ons op.

01 Augustus 2014

inspiratiereis
Transitiereizen

Wij zijn Carla Onderdelinden en Patricia van der Haak. Wij zijn ontwerpers van de nieuwe economie en duurzame samenleving. Wij werken aan dit wereldbeeld, verkennen nieuwe wegen en helpen anderen op pad. Wij zijn op reis naar een authentieke en duurzame bestemming. Transitiereizen is onze uitnodiging aan jou om met ons mee te reizen. Wij zijn ingestapt in het tijdperk waarin mensen duurzaam willen samenleven, ondernemen en willen organiseren. Een tijdperk met nieuwe uitgangspunten: overvloed, gebruik, kracht en waarde. Een tijdperk dat nog verder ingevuld en ontdekt moet worden. Wij voelen ons hier als een vis in het water. Onze waarde is verbonden met onze persoon. Wij hebben dan ook liever geen label. Wij zijn vrij om voor jou te werken. Hierdoor kunnen wij echt naar jou luisteren. Echt voor jou van waarde zijn. Wij hebben met veel plezier gewerkt bij de overheid, in het bedrijfsleven en in de advieswereld. Hier hebben wij veel mensen leren kennen en veel geleerd. Onze expertise en ervaring beschrijven wij op Linkedin. Onze reis brengt je naar drie havens. Deze havens liggen in de wereld van de nieuwe economie en duurzame samenleving. De havens heten overzicht, inzicht en dynamiek. We hebben drie reizen die je kunnen helpen hier te komen: inspiratiereizen, ontdekkingsreizen en verbindingsreizen.